TENDINȚE ALE CONSUMULUI CULTURAL ÎN PANDEMIE 2020
Informații suplimentare
Autor | |
---|---|
Format | 20×24 |
ISBN | 978-606-28-1386-4, 978-606-9062-75-3 |
Pagini | 216 |
Data aparitiei | octombrie 2021 |
Descriere
În anul 2020 Barometrul de Consum Cultural a fost imposibil de realizat datorită efectelor generate la nivel social și economic de pandemia Covid 19. De aceea, am înlocuit acest studiu foarte important pentru analiza vieții culturale din România cu un studiu menit să înregistreze datele de consum cultural la nivel de comportament realizat, dar și anticipat, pe
baza unei metodologii noi.
Studiul Tendințe ale consumului cultural în pandemiei – 2020 constituie un sondaj de opinie pe diverse teme legate
de cultură, pe un eşantion reprezentativ naţional (2000 de respondenți), care include două ediții semestriale:
- Ediția I, studiu realizat pentru perioada 04.06.2020- 28.08.020
- Ediția a II-a, studiu realizat pentru perioada 01.10.2020- 01.12.2020 Sondajul urmăreşte să releve prognoza de consum cultural în contextul pandemiei Covid 19.
Aplicarea chestionarelor s-a realizat prin metoda CATI, iar structura eșantionului a inclus: genul, vârsta, nivelul de educație, mărimea localității (orașe de peste 200 mii locuitori, orașe între 100 și 200 mii locuitori, orașe între 30 și 100 mii
locuitori, orașe sub 30 mii locuitori, comune) și sub-regiunile de dezvoltare.
Studiul Tendințe ale consumului cultural în pandemie – 2020 cuprinde două categorii majore de informaţii culese: caracteristici socio-demografice; tema consumului cultural anterior pandemiei și estimările de consum cultural în
următoarele 6 luni.
Ediția întâi a Studiului Tendințe ale consumului cultural în pandemie prezintă intenția respondenților de petrecere
a timpului liber în spațiul public în perioada iulie-decembrie 2020 și comparații cu nivelul de consum înregistrat în anul
- De asemenea, studiul s-a concentrat pe identificarea practicilor de consum cultural non-public în perioada de
izolare și abordează problematica decalajelor digitale.
Ediția a doua a Studiului Tendințe ale consumului cultural în pandemie prezintă nivelul consumului cultural în perioada iulie-octombrie 2020 și intenția respondenților de petrecere a timpului liber în spațiul public în perioada noiembrie 2020-aprilie 2021. Analizele din aceastã ediţie a studiului s-au concentrat pe identificarea unor tendinţe de consum, prin comparaţii cu rezultatele evidenţiate în prima ediţie.