Studii în psihoterapie. Abordare integrativă
30,00 lei
Informații suplimentare
Autor | |
---|---|
Format | 17.6×25 |
ISBN | 978-606-28-0937-9, 978-606-9062-10-4 |
Descriere
Lucrarea Studii în psihoterapie. Abordare integrativă reflectă interesul psihoterapeuților pentru cercetare și practică psihoterapeutică, astfel încât în fiecare an să se editeze un volum. Editarea volumelor coincide cu organizarea Conferinței internaționale „Supervizarea în psihoterapie”, sub egida Centrului de Cercetări Calitative în Consiliere și Psihoterapie din Universitatea Tibiscus din Timișoara și Asociația de Cercetare, Consiliere și Psihoterapie Integrativă.
Studiile cuprinse în volumul la care ne referim sunt realizate de psihoterapeuți și psihologi clinicieni în diverse orientări psihoterapeutice. În cadrul întâlnirile de formare și supervizare am încurajat colegii să scrie despre ceea ce fac în cabinetele lor, să diminueze anxietatea de performanță și să aibă siguranța că au ceva interesant de scris, iar scrisul nu aparține doar profesorilor. În acest volum au avut de împărtășit cu cititorul și teologii curajoși ce au început studiile de formare în psihoterapie. Intenția este ca în viitor colegii teologi-psihoterapeuți să își pună pe hârtie ideile și viziunea creștină în practica psihoterapeutică. Cu riscul de a fi interpretată, din punct de vedere personal, consider că un teolog într-o grupă de formare în psihoterapie este o „binecuvântare” ce determină cultivarea atitudinii de punere între paranteze atât pentru formator, cât și pentru fiecare participant la grupul de formare sau supervizare.
Toate studiile din volum sunt consecința efortului depus de către autori în: selectarea informației relevante fiecărei teme abordate, analizei reflexive a cazului și a analizei relației terapeutice cu clientul. Un bun practician în psihoterapie a înțeles că numai practica în cabinet nu este suficientă, fiind necesare și ore de studiu, de lectură, de autoanaliză, de participări la intervizări, la conferințe. Mai mult, participarea la conferință presupune o participare activă, cu lucrări, adresarea de întrebări, stabilirea de contacte etc.
Psihoterapeutul a învățat și învață să scrie despre problemele cu care se confruntă în cabinet, își cultivă competențele metodologice de a scrie, de a realiza studii cantitative și calitative în psihologia clinică și în psihoterapie. Apreciez efortul colegilor mei de a deveni mai buni ca practicieni-cercetători, iar bucuria ce o trăiesc atunci când le citesc lucrările să le revină înzecit!
Psihoterapeut,
Prof. univ. dr. Loredana-Ileana Vîșcu